Weg met 'computer says no'

Published on
December 23, 2022
in
Written by:
Dewi Van De Vyver
Tech enthousiast, Inspiring Fifty Europe, ICT Women of the Year, Podcastmember Tech45, founder The Ada Talks
This story was originally published by
De Tijd

Ik heb het zo'n beetje gehad met al die hoeraberichten over platformen, onlinediensten en automatisering. Zelden - zeg maar nooit - lees je berichten over de anomalieën en errors waarop mensen dagdagelijks botsen. Ik heb het over ‘computer says no’, dat moment waarop het platform niet werkt en je als consument verloren loopt in ‘het systeem’.

Een recent frustratievoorbeeld. Op vakantie wilde ik een e-book bestellen via de Kobo-app van Bol.com. Wel, dat gaat niet via de tablet. Je moet op je computer een boek kopen. Ik heb een paar keer met mijn ogen moeten knipperen. Dat een gigant als Bol.com geen zogenaamde end-to-end omnichannelaanpak heeft, is zeer verwarrend. En toen ik dan eindelijk dat boek had, bleek de app de pagina's verkeerd te vertonen. Ik kijk al uit naar mijn conversatie met de chatbot om dat e-book terugbetaald te krijgen.

Read the full Story

Visit the website of

De Tijd

De Tijd

Ask me anything

I love receiving inspiring questions. Feel free to challenge my mind!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.